Deia un professor a la universitat...

Tard o d'hora l'esquena us portarà problemes...

I la realitat és que un 80% de la població ha patit mal d’esquena.

Avui en dia:

- Un 18% té dolor crònic a nivell lumbar

- Un 16% té dolor crònic a nivell cervical



Hem sentit mil històreis sobre el que va bé i el que no va bé per l’esquena, però anem a parlar de l’arrel del problema i les possibles solucions reals:


L’arquitectura de la nostra columna no és perfecta. Utilitza un sistema de corves que li permeten mantenir la posició erecta, a més també de tots els músculs grans i petits que s’encarreguen de mantenir la postura i alhora donar-li moviment.


Els principals CAUSANTS del mal d’esquena són:


1. El fet d’ANAR DRET, doncs carrega molt més la columna que anar de 4 grapes.


2. La quantitat d’hores que passem ASSENTATS. Una posició que enrigideix la columna pel fet de mantenir-la moltes hores en una posició que maltracta molt la zona lumbar.


3. Un tercer causant, seria un MAL GEST provocat per un moviment brusc, per agafar un pes excessiu per nosaltres en una mala posició… . Però en tot cas, mai ho podem atribuir a un únic factor.


Les possibles SOLUCIONS?


El primer punt és difícil de solucionar, doncs no podem posar-nos a passejar pel carrer com sí fóssim un animal. Igual que no podem negar-nos a seure en una cadira a l’escola o a la feina… Però si que podem compensar tot això.


Com?


Caminar activant a nivell de core i amb una bona posició de la pelvis.


A la feina, moure’ns més sovint. Aixecar-nos, seure en cadires que afavoreixin l’activació abdominal...Mobilitzar-la, estirar-la, relaxar-la. La gran majoria de gent que té mal d’esquena sol ser gent que no realtiza activitat física i/o esport i la columna es va enrigidint per les postures del seu dia a dia.


Digueu-li ioga, pilates, fitness, natació, entrenament funcional... L'important és que la columna es mogui. És essencial controlar els exercicics i moviments que es realitzen per aconseguir un bon control i millora de la postura.


A més, al realitzar una activitat física, millorem l’activació muscular del CORE, zona que protegirà la nostra columna, i altres grups musculars que enfortiran l’esquena i la protegiran a l’hora de realitzar moviments o aixecar pesos.

#Entrenament

Posts destacats
Posts recents
Categories
No hay tags aún.
Segueix-nos
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon