Quins són els pilars bàsics per prevenir lesions?

En l’actualitat cada cop es realitza més pràctica esportiva, és per això, que també hi ha més lesions. No obstant, moltes d’aquestes lesions es podrien evitar treballant els 4 pilars bàsics de la preparació física: entrenament funcional, estabilitat del core, mobilitat i equilibri.



ENTRENAMENT FUNCIONAL


Les característiques d’aquest tipus d’entrenament fan que la seva metodologia sigui perfecte per a objectius preventius ja que enforteixen el nostre sistema múscul-esquelet. Treballar en desequilibris, entrenaments en suspensió... són nous estímuls que seran transferibles a l’activitat que realitzem a diari. A més, els seus beneficis són transferibles a totes les aptituds ja que guanyaràs amplitud de moviment, reforçaràs la coordinació i tonificaràs la musculatura implicada.



ESTABILITAT DEL CORE


La faixa abdominal o CORE és on passen i es transfereixen la majoria de les forces, tant internes com externes, que regeixen els nostres moviments. Tenint en compte aquest aspecte, podem afirmar que serà molt important mantenir la faixa abdominal enfortida per tal de protegir les estructures articulars.


MOBILITAT


Tenir un rang de moviment articular ampli serà vital per evitar lesions ja que la limitació del moviment que es faci en la pràctica esportiva és un factor de risc de lesió. Es recomana enfortir el múscul en tot el seu recorregut per tal d’evitar tenir-hi problemes durant les pràctiques esportives.


EQUILIBRI


L’equilibri vindrà donat per sistema vestibular del nostre organisme, que és l’encarregat de rebre estímuls i processar-los. Incorporar materials i exercicis amb inestabilitat ens donarà una millor propiocepció i previndrà possibles lesions durant la pràctica esportiva.

#Entrenament

Posts destacats
Posts recents
Categories
No hay tags aún.
Segueix-nos
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon