I vosaltres: com n'hi dieu?

ABDOMINALS, SIX PACK, TAULETA DE XOCOLATA, OBLÍCS, HIPOPRESIUS, CORE….


Tots hem sentit alguna vegada algun d’aquests noms, i quan ens en parlen tots pensem amb la zona de la panxa. També sentim a dir que aquell tipus d’abdominals van bé o aquells altres no...i tothom acaba fent el que vol. En què quedem?


Posem-ho fàcil, potser la paraula més adequada per parlar-ne actualment és CORE. Fa referència no a un grup muscular, si no a totes les estructures que conformen la zona central del cos encarregada de controlar, evitar moviments i transmetre la força. I en gran part, aquest conjunt ajuda a protegir la columna.


Com que el CORE és un conjunt de musculs que ara no citarem i aquests treballen de forma conjunta cal pensar en treballar per moviments i no per grups musculars.


A continuació exposem diferents exercicis per treballar-lo d’acord amb les principals funcions d’aquest:

  • Antifelxió de tronc: Exercicis que parteixen de la posicó de pont (Bridge, hip thrust i les seves corresponents progressions i modificacions…)

  • Antiextensió de tronc: Exercicis de planxes frontals, superman, bird-dog... i les seves corresponents progressions i modificacions)

  • Anti rotació: Push poll, molins, treball resistències inercials...

  • Anti flexió - extensió lateral: Planxes laterals i les seves progressions i modificacions, farmer walk…

El treball hipopresiu pot ser un bon treball complementari per centrar-nos en la musculatura més profunda i en certs grups de població concrets, però val a dir que a nivell esportiu i/o preventiu de lesions de columna és necessari un treball actiu de moviments.


Recordar que el típic crunch abdominal no ens serveix i és més aviat perjudicial.


La única diferència entre la persona que marca els abdominals i la que no és la quantitat de greix subcutani. I aquest no es crema fent abdominals. Es redueix amb un bon control de l’alimentació i un exercici prescrit controlat per un professional. Marcar més abdominals no vol dir tenir un millor control del CORE.


Així doncs, tenir un bon CORE ens evitarà lesions, millorarà la nostra postura i ajudarà a tenir un millor rendiment a nivell esportiu. En qualsevol cas dirigiu-vos a un professional per més informació.


#Entrenament

Posts destacats
Posts recents