Temps de menjar castanyes!

Ara que s'acosta la castanyada és un bon moment per parlar de les propietats que tenen les castanyes, un aliment ben familiar, però del qual moltes vegades en desconeixem les propietats!

Podríem dir que les castanyes són l'aliment més característic de la tardor. A més, tenen importants beneficis nutricionals. Destaquen per la seva moderada aportació energètica i una composició nutricional semblant a la dels cereals.

Les castanyes són riques en hidrats de carboni i una bona font d'energia. Els carbohidrats que aporten són els denominats complexos, aquells que l'organisme absorbeix lentament, de manera que mantenen els nivells de sucre equilibrats i treuen la sensació de gana.

La fibra que aporten és útil per a l'organisme. Són un bon remei en el cas de diarrea, gràcies a la presència dels tanins -amb propietats astringents- en la seva composició. La vitamina B que ens aporten es pot aprofitar totalment si es consumeixen crues, i aquest grup de vitamines contribueixen a pal·liar l'apatia o malenconia d'aquesta època. El seu contingut en B2 és beneficiosa per a la cura de la pell.

Pel que fa als minerals que contenen, destaca l'aportació en potassi, que ajuda a controlar la retenció de líquids, evita la hipertensió i afavoreix la diüresi, així doncs, són bones per als problemes de ronyó.

Tot i que és habitual menjar-les torrades per mitigar el fred d'aquesta època, també es poden cuinar utilitzant altres tècniques. Per això us deixem la recepta de Crema de Castanyes de la Cuina a Sils.

#Nutrició

Posts destacats
Posts recents