Ous crus i tres setmanes al gimnàs?

"Aquest any aniré el gimnàs i em beuré ous crus per fer múscul més ràpid”. Aquesta és una frase no pas extranya entre alguns grups de nois i noies, majoritàriament joves.


En alguns gimnasos, a més a més de les dietes avorrides i monòtones, fa un temps que s’ha introduït el costum de beure clares d’ou crues entre els seus usuaris. Una creença molt lligada a la pressa que moltes persones tenen per convertir un cos més aviat pobre en tamany muscular en un armari musculat.


La majoria de dietes que se segueixen al gimnàs venen recomanades per una casa que fabrica pols, batuts i altres productes, o per un entrenador personal que et fa pagar per respirar. El més estrany és que un mite com el dels ous, que no té sponsor, hagi calat tant entre la gent que freqüenta les sales de musculació. A falta d’una base científica sòlida que expliqui el fenomen amb una causa (menjar ous) i un efecte (estar fort), s'ha correlacionat que si menges clares ous i vas al gimnàs estaràs més fort.



Per això ens preguntem; què porta l’ou que ens pugui ajudar a estar forts?




L’ou és un aliment molt ric nutricionalment. En el rovell hi trobem principalment greixos (predominen els àcids mono i poliinsaturats (principalment àcid linolènic-Omega 3), però aquest greix és de fàcil digestió. També hi són presents la lecitina, els fosfolípids i el colesterol. En aquest sentit, val a dir que després de diversos estudis s'ha desterrat l'errònia idea que els ous incideixen sobre els nivells de colesterol en sang.


Però en alguns gimnasos, només se sol tenir en compte la part de la clara, de textura viscosa i transparent, que està formada en un 90% d'aigua, i de proteïnes (ovoalbúmina, la més abundant) i vitamines. La clara és l'únic aliment que aporta proteïnes sense greix i d'alt valor biològic, això vol dir que el nostre cos les pot absorbir i aprofitar molt bé. Les proteïnes en estat natural són cadenes llargues i difícils de digerir, però quan els aliments passen per un procés culinari destrueixen les proteïnes llargues i les fan més petites i, per tant, de més fàcil absorció. El motiu pel qual resulta de gran importància que l’ou passi per tractaments tèrmics (o sigui cuinat) és perquè d’aquesta manera és com podem eliminar els microorganismes patògens com la salmonel·la.és com podem eliminar els microorganismes patògens com la salmonel·la.

Concloent:


El millor que es pot fer per augmentar la massa muscular, a part d’un entrenament correcte i específic, és seguir una dieta ben prescrita per un dietista-nutricionista tots els dies de la setmana, assegurant un aport idoni individual d’hidrats de carboni, proteïnes, greixos, minerals, vitamines i una correcta hidratació, així com també un bon repartiment d’aquest nutrients segons el timing, és a dir, el moment concret del nostre pla d'exercici en el qual ens trobem.

Encara que mengem més proteïnes i ens complementem amb proteïnes, no anirem més ràpid a guanyar massa muscular de forma saludable. Aquest procés requereix un equilibri establert per una pauta dietètico-nutricional individual.


Per tant, si prens clares d’ou crues sense que siguin cuinades, no en treuràs res, ja que les proteïnes que contenen han d'haver seguit un procés tèrmic perquè siguin absorbibles.



En resum, el que realment és important és el que menges abans, durant i després de l’exercici, així com la resta del dia.



Si necessites augmentar la massa muscular pel teu rendiment, demana’m cita per poder valorar la teva ingesta i proposar-te una pauta individual!

#Nutrició

Posts destacats
Posts recents
Categories
No hay tags aún.
Segueix-nos
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon