HIFT - High Intensity Functional Training

A C-Actiu ja no parlem de Bootcamp, parlem de HIFT. Per què?


Doncs bé, el Bootcamp (bota i camp) prové de l'entrenament militar que feien a l'exèrcit. A C-Actiu ja fa temps que hem evolucionat aquest concepte per apropar-lo a la gent del dia a dia i fer-lo més dinàmic,global i funcional. A C-Actiu, seguim d'aprop l'investigació i la innovació en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport, i els últims articles ja feien referència al concepte HIFT.


HIFT (Entrenament Funcional d'Alta Intensitat) es descriu com la combinació de programes d'entrenament que poden incloure exercicis d'entrenament amb pes lliure, gimnàstica, cal·listènia (donar importància al treball de grups musculars de manera global per millorar l'amplitud de moviment), i tot això desenvolupat a una alta intensitat amb el mínim descans, i a més també es pot desenvolupar amb exercicis usant el propi pes corporal o kettlebells.



Per què realitzar HIFT?


Gran variabilitat d'exercicis per tal que el treball durant la sessió sigui útil cada dia obligant a les estructures corporals a crear adaptacions constantment.


D'aquesta manera, l'entrenament funcional d'alta intensitat, d'acord amb diferents estudis i comparat amb altres mètodes d'entrenament aporta més millores en:


- La capacitat aeròbica màxima. (VO2max)

- Potència aeròbica màxima.

- Força muscular.

- Resistència muscular.

- Habilitat atlètica.

- Amplitud de moviment.

- Millora del metabolisme.

- Capacitats físiques funcionals.

- Enfortiment global del sistema musculo-esquelètic.



Des del principi, a C-Actiu usem aquesta idea en les nostres sessions. Podreu trobar sessions HIFT i sessions HIFT+


Les sessions HIFT estan preparades per gent que vulgui entrenar usant aquest sistema, però que per diferents motius, ja sigui per la falta d'hàbit a l'hora de fer activitat física, edat, capacitats físiques, o senzillament vulgui realitzar un treball intens més suau.



Les sessions HIFT+ estan preparades per gent habituada a l'activitat física i que tingui ganes de donar un plus al seu rendiment. La intensitat serà molt + elevada i el descans mínim.


El motiu de la divisió és per fer que la gent pugui entrenar d'una manera més integrada amb la resta del grup.


Al final, la intensitat ve regulada per la pròpia persona. Tot dependrà del vostre objectiu i la vostra motivació. Lo important es que us sentiu còmodes en l'ambient de la sessió, que us sentiu actius i gaudiu de la intensitat funcional a l'aire lliure.


Serà intens, però en voldreu més!


C-Actiu depèn de tu!

#Entrenament

Posts destacats
Posts recents