Recomanacions nutricionals per al Nadal

S'aproximen les festes nadalenques, les trobades familiars i els seus grans àpats.


Són dies en que es mengen aliments molt calòrics i de forma molt desequilibrada, i com a conseqüència la gran majoria de persones augmenten de pes (de 2 a 5 quilos de mitjana). Aplicar petits "trucs" dietètics combinats amb l’activitat física i esportiva ens ajudarà a controlar el pes i les males digestions.

A continuació us deixo uns petits consells:


.- No compris dolços abans de començar les festes. Planifica la compra,que al rebost sempre hi hagi present la fruita i la verdura.


.- Fes un esmorzar saludable, com alguna infusio de té verd, fruita i iogurt o kéfir amb 2-3 nous.


.- No vagis amb gana als àpats festius. Pren una peça de fruita o una pastanaga abans del àpats per no tenir temptacions de menjar més.


.- Menja amb tranquilitat i a poc a poc, mastegant bé els aliments.


.- Cuina només la quantitat que s’ha de menjar per aquell dia de la celebració.


.- Si al final tens restes de menjar, congela-les i regala els dolços per no tenir la temptació de menjar-los un cop finalitzades les festes.


.- Si fas entrants, que siguin saludables, com una amanida amb alvocat amb vinagreta( exemple: mel, oli, llimona i pebre), pinxo de tomàquet amb formatge fresc o tofu, torradetes amb humus, etc.


.- Pots menjar una mica de tot, sense omplir els plats més del que ho fas habitualment en l’alimentació de cada dia.


.- Limita les begudes refrescants i alcohòliques. No et descuidis de beure també aigua i reservar la copa de cava només per brindar.


.- Pren infusions digestives, com anís estrellat i regalèssia, mentres fas la sobretaula.


.- Recorda que els polvorons, torrons, mantecades.... són molt calòrics, rics en sucres i greixos. Menja’ls només quan toca i amb racions petites.


.- Menja també fruita com pinya natural, macedònia, magrana, papaia...


.- Renta’t les dents després del àpats i si pot ser amb una pasta dentrífica de sabor intens, així ja no tindràs temptacions de seguir menjant.


.- Al acabar un àpat…per què no sortir a fer un passeig en família?


.- La resta dels dies augmenta les amanides, verdures, llegums, iogurts i fruita i, sobretot, l’exercici físic!



#Nutrició

Posts destacats
Posts recents
Categories
No hay tags aún.
Segueix-nos
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon